Yuran kedai FREE sampai hujung tahun
 
HomePortalGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Tips goreng ikan x melekat kat kuali..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
nurule



Number of posts : 1
Age : 37
Registration date : 2008-07-30

PostSubject: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Wed Jul 30, 2008 3:06 pm

Tulun..tulun..
den dah lama dah x masak... (muhahaha)
smlm konon nak grg laaa ikan jenahak yg den beli mggu lepas..
terperap je dlm fridge so buat ikan grg sweet sour..

masalahnyer smlm ikan den yg besau tu melekat2.. masya allah.. sib baik x hancur berderai..
nak kata minyak...penuh dah minyak dlm kuali tu & cukup panas dah..boleh melecur la tgn kalau rasa.. tenggelam gak ikan.. tp masih gak melekat..

cemana yer? kena grg lama lagi ke? kena garing2 betul br leh angkat ke cemana?
Back to top Go down
View user profile http://buttonupclothing.blogspot.com
saveme_zero
Ahli suam2 kuku
Ahli suam2 kuku


Number of posts : 83
Age : 37
Location : kEy eLL
Registration date : 2008-07-26

PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Wed Jul 30, 2008 3:13 pm

wahhh....sudah smgu kah itu ikan bertapa....wakakakakak
setahu sue la.... klu silap....hrp ada yg betulkan.
lumur dgn tepung jagung...api kena kuat.
make sure koli btl2 panas.
klu ikan besar2 ni...pyh skit....kena pki koli yg melengkung ke dlm
mcm kat kedai2 tu.
Back to top Go down
View user profile
LeiLa
Peniaga
Peniaga


Number of posts : 3681
Age : 44
Location : PJ/Subang Perdana
Registration date : 2008-07-24

PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Wed Jul 30, 2008 8:49 pm

saya punya style.....masukkan asam keping dalam 1 ke 2 keping.........dah garing asam tu baru masuk ikan...kecik sket api bia garing baru balikkkan..............ini petua yg belajar lagi satu jgn sental kuali dgn berus dawai tyu..kuali yg berkilat tu biasa melekat sangat!!..........kadangkala kuali yg dah hanguns HITAM tu elok tak melekat!!........perasan tak?
Back to top Go down
View user profile http://www.ekedai2u.com
saveme_zero
Ahli suam2 kuku
Ahli suam2 kuku


Number of posts : 83
Age : 37
Location : kEy eLL
Registration date : 2008-07-26

PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Thu Jul 31, 2008 11:12 am

LeiLa wrote:
saya punya style.....masukkan asam keping dalam 1 ke 2 keping.........dah garing asam tu baru masuk ikan...kecik sket api bia garing baru balikkkan..............ini petua yg belajar lagi satu jgn sental kuali dgn berus dawai tyu..kuali yg berkilat tu biasa melekat sangat!!..........kadangkala kuali yg dah hanguns HITAM tu elok tak melekat!!........perasan tak?

hahh....leh la cuba petua ni.... flower
Back to top Go down
View user profile
jajancrispy
Peniaga
Peniaga


Number of posts : 27
Age : 99
Registration date : 2008-08-01

PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Sun Aug 03, 2008 2:13 pm

LeiLa wrote:
saya punya style.....masukkan asam keping dalam 1 ke 2 keping.........dah garing asam tu baru masuk ikan...kecik sket api bia garing baru balikkkan..............ini petua yg belajar lagi satu jgn sental kuali dgn berus dawai tyu..kuali yg berkilat tu biasa melekat sangat!!..........kadangkala kuali yg dah hanguns HITAM tu elok tak melekat!!........perasan tak?

petua kita sama
campak asam keping 1 0r 2 keping..
dah garing asam tu baru masukkan ikan..

rasanya kalo koli yg baru selalu melekat,
koli lama jerk yg tak melekat sbb dah immune dgn ikan gamaknya.. Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://www.portalniaga.com/openbatch/543/
LeiLa
Peniaga
Peniaga


Number of posts : 3681
Age : 44
Location : PJ/Subang Perdana
Registration date : 2008-07-24

PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Sun Aug 03, 2008 8:39 pm

jajancrispy wrote:
LeiLa wrote:
saya punya style.....masukkan asam keping dalam 1 ke 2 keping.........dah garing asam tu baru masuk ikan...kecik sket api bia garing baru balikkkan..............ini petua yg belajar lagi satu jgn sental kuali dgn berus dawai tyu..kuali yg berkilat tu biasa melekat sangat!!..........kadangkala kuali yg dah hanguns HITAM tu elok tak melekat!!........perasan tak?

petua kita sama
campak asam keping 1 0r 2 keping..
dah garing asam tu baru masukkan ikan..

rasanya kalo koli yg baru selalu melekat,
koli lama jerk yg tak melekat sbb dah immune dgn ikan gamaknya.. Very Happy

wakakakakak leh imun gak yek.......tapi bibik kite ni rajin amat..koli ku dah nak hitam dia sental berkilat...kuali yg bersental dgn dawai kokot MUDAH melekat...pemukaan kualai tu dah terosak
Back to top Go down
View user profile http://www.ekedai2u.com
nestum*susu
Moderator
Moderator


Number of posts : 785
Age : 37
Location : kl, pj, s'ban
Registration date : 2008-07-24

PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Mon Aug 04, 2008 4:28 pm

mama sy slalu letak hirisan bwg merah sebelum goreng..pastu terbalikkan bile rasa dah betul2 masak..
kalau xnak minyak percik2..letak garam sikit
Back to top Go down
View user profile http://sheilaarshad.blogspot.com
setia
Moderator
Moderator


Number of posts : 9082
Age : 50
Location : Klang
Registration date : 2008-07-24

PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Fri Aug 08, 2008 12:31 pm

ye betul campak asam keping...
Back to top Go down
View user profile http://www.khamsehar.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Tips goreng ikan x melekat kat kuali..   Today at 4:34 pm

Back to top Go down
 
Tips goreng ikan x melekat kat kuali..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» List of Tricks & Tips
» Tips for Ramadan Fasting
» SHSAT Help- Tips please.
» Tip for keeping dummy in mouth
» Travel tips for twins

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Beli online :: Lepak :: Dari dapur-
Jump to: